2 Mart 2012 Cuma

Halkla İlişkilerin Tanıtımı






İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER VE EKONOMİ
Bugüne kadar ülkemizde Halkla İlişkiler denilince akla çoğu kez kamu kuruluşları gelmiştir. Oysa işletmelerde halkla ilişkiler konusu çok az işlenmiş ve bu aşamada çok az şey yazılmıştır.
Kâr amacı gütsün ya da gütmesin tüm kurumlar için günümüzde önem kazanan faaliyetlerden biri de halkla ilişkilerdir. Ekonomik rekabetin artması, uluslararası ilişkilerin önceki yıllara göre kıyaslanamayacak ölçüde gelişmiş olması, kitle iletişimindeki gelişmelerle dünyamızın küçük bir köye dönüşme yolunda hızla ilerlemesi halkla ilişkilerin önem kazanmasında etkili olmuştur.
Halkla ilişkilerin genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın, halkla ilişkilerin kendisini henüz topluma yeterince tanıttığı söylenemez. Bu bakımdan halkla ilişkilerin konusu, halka, işletmecilere, yöneticilere ve üniversite öğrencilerine tanıtılmalıdır.
Halkla ilişkiler genel anlamıyla kamu ile organizasyon arasında uyumu ve anlayışı sağlamadır. Başka bir değişle bir kuruluşu, çalışanlara, müşterilere, ilgili olduğu kişilere sevdirme ve saydırma sanatıdır. Halkla ilişkiler genellikle melez bir disiplin olarak kabul edilmektedir. Gerçekten de sosyolojiden psikolojiye, iletişim biliminden yönetim bilimine uzanan geniş bir teorik ve pratik çerçeve üzerine inşa edilmiş, disiplinler arası bir alandır . Halkla ilişkilerin bağlantılı olduğu alanlardan biri de ekonomidir. Bu alanda ekonomiyle bağlantı kurulabilmesi için işletmenin yönetim fonksiyonunu oluşturması gerekmektedir.
Halkla ilişkiler ekonomi ilişkisi genellikle “finansal halkla ilişkiler”, “halkla ilişkilerde bütçeleme” ve “kriz yönetimi” başlıklarında dar bir alana hapsedilmiştir. Oysaki halkla ilişkiler kökeni ekonomi bilimine dayanmaktadır. Son dönemlerde oluşan ekonomik krizden etkilenen işletmelerdeki kriz yönetiminin hazırlıksız yakalanışları işletmelerdeki halkla ilişkilere olan güvenin azalmasına neden olmuştur. Oysa halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedeni, tam da bu durumun tersi olarak, “kamuların doğru zamanda, doğru biçimde bilgilendirilmesi” prensibini kabul etmiştir. Bu bağlamda halkla ilişkilerin işletmecilere yönetici fonksiyonuyla işlenmesi ve herhangi bir ekonomik krize karşı hazırlıklı olabilmesi için  PR uzmanlarının ve akademisyenlerin işletmecilere kriz yönetiminin kurulmasınını finansal açıdan zorunlu olduğunu haberdar etmesi gerekmektedir. 
DADO

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder