İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER VE EKONOMİ
Bugüne kadar ülkemizde Halkla
İlişkiler denilince akla çoğu kez kamu kuruluşları gelmiştir. Oysa işletmelerde
halkla ilişkiler konusu çok az işlenmiş ve bu aşamada çok az şey yazılmıştır.
Kâr amacı gütsün ya da gütmesin tüm
kurumlar için günümüzde önem kazanan faaliyetlerden biri de halkla ilişkilerdir.
Ekonomik rekabetin artması, uluslararası ilişkilerin önceki yıllara göre
kıyaslanamayacak ölçüde gelişmiş olması, kitle iletişimindeki gelişmelerle
dünyamızın küçük bir köye dönüşme yolunda hızla ilerlemesi halkla ilişkilerin
önem kazanmasında etkili olmuştur.
Halkla ilişkilerin genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın,
halkla ilişkilerin kendisini henüz topluma yeterince tanıttığı söylenemez. Bu
bakımdan halkla ilişkilerin konusu, halka, işletmecilere, yöneticilere ve
üniversite öğrencilerine tanıtılmalıdır.
Halkla ilişkiler genel anlamıyla kamu ile
organizasyon arasında uyumu ve anlayışı sağlamadır. Başka bir değişle bir
kuruluşu, çalışanlara, müşterilere, ilgili olduğu kişilere sevdirme ve saydırma
sanatıdır. Halkla ilişkiler genellikle melez bir disiplin olarak kabul
edilmektedir. Gerçekten de sosyolojiden psikolojiye, iletişim biliminden
yönetim bilimine uzanan geniş bir teorik ve pratik çerçeve üzerine inşa
edilmiş, disiplinler arası bir alandır . Halkla ilişkilerin bağlantılı
olduğu alanlardan biri de ekonomidir. Bu alanda ekonomiyle bağlantı
kurulabilmesi için işletmenin yönetim fonksiyonunu oluşturması gerekmektedir.
Halkla
ilişkiler ekonomi ilişkisi genellikle “finansal halkla ilişkiler”, “halkla
ilişkilerde bütçeleme” ve “kriz yönetimi” başlıklarında dar bir alana
hapsedilmiştir. Oysaki halkla ilişkiler kökeni ekonomi bilimine dayanmaktadır.
Son dönemlerde oluşan ekonomik krizden etkilenen işletmelerdeki kriz
yönetiminin hazırlıksız yakalanışları işletmelerdeki halkla ilişkilere olan
güvenin azalmasına neden olmuştur. Oysa halkla ilişkilerin ortaya çıkış
nedeni, tam da bu durumun tersi olarak, “kamuların doğru zamanda, doğru
biçimde bilgilendirilmesi” prensibini kabul etmiştir. Bu bağlamda halkla
ilişkilerin işletmecilere yönetici fonksiyonuyla işlenmesi ve herhangi bir
ekonomik krize karşı hazırlıklı olabilmesi için
PR uzmanlarının ve akademisyenlerin işletmecilere kriz yönetiminin kurulmasınını
finansal açıdan zorunlu olduğunu haberdar etmesi gerekmektedir.
DADO
DADO
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder